söndag 27 januari 2008

Folk

som inte ölade idag e banne mig inte folk...........och nej patetiska ursäkrter som jobb och floda accepteras icke.................................................. spy och döna o lyssna på sabaton o manowar.

torsdag 24 januari 2008

Rock N Roll Bowling!


Igår spelade jag bowling för första gången i år. Alicia var och hälsade på i Göteborg, så vi passade på med lite nostalgi från tiden i Oslo. Åt grekiskt, spelade bowling - kaffe och bulle hann vi också med på ett Café nära dig.

Vi gick först till bowlingen nära mig, men det var inga banor lediga. Biljard kom på fråga, men Varbergsmurfen svarade att hon inte var bra på biljard. Redan då satte hon lite extra press på sig själv att lyckas i bowlingen. Med tanke på att hon innan sagt att hon skulle spöa mig så hade jag ju inget annat val än att visa hur käglorna skulle splittras. Ska väl inte behöva säga mer?
Den rutinerade Varbergs flickan darrade när Maistro chock öppnade med en hemlig taktik, som nu "Vi har slutat 9an" kan avslöja. Taktiken var att variera strikes med kast i rännan varannan gång. Den taktiken slog väl ut och gjorde tösabiten helt förvirrad i pannkakan. På 3 serier så vann jag med en marginal på 100 poäng. Toktanten rasade efteråt, och menade på att mina idrottskador förvärrat hennes konsentration. "Kan man tro?"(internt skämt)
Någon som tycker jag är självgod? Svaret på det är att en viss tjej från Varberg satte igång ett bloggkrig mot mig igår innan match. Så hämnden är ljuv.

Ännu en slapp dag i skolan idag. Somnade inte förän 0330 så jag sket i att gå till första lektionen, och andra lektionen va nog slappaste i år.

Funderar på att ha en slags förfest nästa lördag (2:e feb) och låta mina vänner "fira" mig för att jag är så snygg, sexig och så gammal som 29 på torsdag - för att sedan ge sig ut på stan och slå runt någon stans. Men inget är klart. Ett problem är ju att jag vill bjuda fler än vad som får plats. Min tvåa är för liten...Men får tänka ut något så att ingen blir ledsen och känner sig passé. Någon som läser bloggen som redan nu vet att den inte kan på lördag den 2:e så kan den ju säga till:)

Nu ska jag fortsätta att slappa........ehm och diska och städa...

/SD

tisdag 22 januari 2008

Tito och kräksjuka barn

Nice väder idag! Gick både till och från skolan idag. Att det inte är sommar har sina fördelar, det hade ju gärna fått vara varmare förstås - men solen lyser ju så här års.

Att gå i skolan är rätt lyxigt ibland. Specielt när man har en lärare som är hemma för att hans ungar är kräksjuka titt som tätt. Man får så att säga rätt slappa dagar när man bara är i skolan till 12 på dagarna. Ibland slipper man gå dit överhuvudtaget pga att man bara skulle ha just den läraren den dagen. Tur man har 20 min gångväg till skolan, så att man kan somna om när man fått smset ang sjukdom. Det är värre för dom som åker 15 mil eller som pungat ut med en natt på vandrahem istället för att t.ex åka hem till ex Halmstad.

Tito Beltran som länge förknippats med ett störande ljud likt tinitus i örat, har nu blivit en fruktad landsplåga på allvar.
Är det inte konstigt att Titos fruga tar emot honom med öppna armar? Man kan väl inte säkert säga att han våldtagit någon - även om det verkar vara det troligaste, så är han trots allt inte dömd än. Dock så har han ändå erkänt att han varit otrogen vid väldigt många tillfällen.
Vad är det med vissa kvinnor, och män också för den delen. Hur kan dom stå där med öppna armar och ta emot sina "stackars" andra hälfter? Kärleken är blind och att förlåta är kärlek?
Eller är det så att hon inväntar rätt tillfället att hämnas med brutal ninja-sex?

Tito Beltran rasar nu enligt media för att han blivit illa behandlad. Han hatar numera Sverige och svenskarna så mycket att han inte vill sätta sin fot här igen. Stackars Tito, som i regelvidrig närstrid, viftat med trumpeten och stulit oskulden från en ung flicka som var helt försvarslös. Det är oehört synd om honom, han har ju dessutom inte kunnat jobba någonting när han suttit i häktet. Hans liv är helt förstört. Jag tycker otroligt synd om honom, och ger honom samtidigt ett kärleksfullt tips.(kolla länk)

Nä nu ska jag äta lite makrill och dra och träna, innan det är dags att dra till Redbergsplatsen och kolla på handbollen senare ikväll. Ingen aning om Sverige är bra i handboll, men jag hoppas vi slår Ungern!

/SD

söndag 20 januari 2008

CCCP back on ice!


Sitter man hemma igen och undrar vad det är frågan om!

Kan ju tala om att jag också är blodgivare, åtminstone om några veckor.

Var och kollade blodet förrförra veckan. Så har jag inte fått en mystisk blodsjukdom så är jag snart fri att dela med mig av mitt blod.
Hade tydligen väldigt lågt blodtryck. Inte konstigt att mina armar somnar titt som tätt. Kanske kan förklara min låga kroppstemp på 35C som jag har - vilken i sig får folk att skratta åt mig när jag ligger och skakar och mår dåligt när jag har 37.7C feber. "Du är inte sjuk" brukar det heta. Alla fall förr när morsan tvingade iväg mig till skolan trots 37.0 i feber!
Men hon ska inte klandras. Hon kunde ju inte veta att hennes son har så låg kroppstemp. Med tanke på hur stort och varmt hjärta jag har, så är det ju svårt att lista ut.

Åkte skriskor igår. 8 år sedan sist, och det märktes. Men jag är glad att jag klarade av det med tanke på min laterala menisker & ligamentum cruciatum anterior skada.

Vad ska man säga om matchen inatt?... Domaren va värdelös, USA va ok och Sverige var kassa. Men Sverige är ju mitt upp i uppbyggnads perioden nu så vad ska man begära? Hade vart intressant att se detta landslag när spelarna är igång och har bra form. Tror faktiskt inte att Sverige spelar så mycket bättre med sina bästa spelare, när dom kommit tillbaka från semestern.

Nä nu ska jag iväg och få mig lite massage och kolla på Beowolf:)

/SD

fredag 18 januari 2008

Nä jag är inte bitter

Då var klockan kvart i tio och jag har redan avverkat att söka av efter obehörig på ortortg, springa till försörjningshuset på inbrottslarm, brandlarm på huden. Tätt följt av en styrning till PS.

Nu i detta skrivandets stund så var jag tvungen att avbryta då piketen kom med en GHB-dåre...

Denna natten kunde man ju önska att man som vissa slappa individer är och ölar men någon måste ju bära upp samhället...

men men... jag är inte bitter...

/The Scabrous One

Slutade jobbet..

..gick till systemet och gick givetvis förbi fjollorna vid vin hyllorna och direkt till ÖL hyllorna där 10 stycken varor av det finare slaget hämtades ut.
Nu väntar öl och guitarr hero.
Kan tänkas att vi avlägger visit på Rockbaren senare.
Rock on



/Instructum Abnormalis

onsdag 16 januari 2008

En god dag

Som titeln antyder så är detta en god dag för IA, jag har nämligen vart ute på inet på ringön o beställt ny dator som väntas komma inom en snar framtid, passade också på att hämta ut en portabel hårddisk a 500gig. Vad detta innebär är ju givetvis att nu kan man spela lite spel som e lite flashigare än tetris på lägsta grafik inställningen, uppföljning på datorn kommer.

Efter besöket ute på Ringön så kände sig IA manad att hörsamma kallet från stans blodcentraler som ju är i akut brist på denna ädla vara. Efter avklarat besök där så begav sig färden hemmåt där tupplur sammt tv tittande väntade.

Kan för skojskull nämna att IA redan nu ligger bra till för inhämtare av priset Legions friskus pris då det går mycket bra med löpningen nu, 2 pass i veckan springs det med kalle kobra ute i skatås med omnejd.

www.Geblod.nu



/Instructum Abnormalis

måndag 14 januari 2008

OOI!


Efter påtryckningar så ska jag skriva några rader här. Det här är min blogg debut, och mensa är inte ens i närheten - så vad är det frågan om?

Funderar på om Inger Hellstrand läser denna blogg. Min otroligt snygga och attraktiva historialärare under gymnasietiden. Förmodligen så är hon död.Konstigt att man minns folk egentligen, med tanke på hur mycket öl man hunnit dricka på 10 år. Tror inte jag tänkt på henne sedan Taiichi Ohno myntade JPS när han tränade handstrid i Toyota City 1990 för sista gången - Mensa någon?

Kanske borde skriva något ointressant när jag ändå håller på?
Den som läser bloggen och vet vilka vi är, vet ju att jag är den av oss tre som har karraktär. Jag har t.ex slutat med nudlarna och ersatt dom med spagetti och köttfärssås. Jag kan dricka fler öl än 4 innan jag däckar inne i hytten på finlands färgan. Jag har hellre vita tänder än vita månader, jag tränar hellre än att titta på tv.

Dagens stora fråga efter att ha sett 1a halvlek mellan Costa Rica och Sverige är...

...Varför åker man jorden runt för att spela på konstgräs mot ett landslag som håller Superettan klass, när ett mycket billigare alternativ hade varit att åka till knalleland och spela mot exempelvis Bunkeflo? Men det kanske inte är lika kul att missa bussen och stå och vänta i busskuren i kalla Sverige, som att missa planet där borta i värmen? Men det är klart, om man missar bussen, så får man inte sitta i ett trevligt bås http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslaget/article1606358.ab.

Med det sätter jag punkt för min egna debut.

Saint Devil...........

Svenska löften


Så skulle då dom svenska hoppfulla visa Herr Lagerbäck att dom oxå vill åka till Österrike/Schweiz. Och till på köpet passa på att ge Medford betalt för den bugg i verkligheten som uppstod då Costa Rica slog Sverige `90.

Nu lyckades ju det allsvenska landslaget vinna denna matchen så Medford fick ju vad han förtjänade. Vilka spelare tog då chansen? Bloggens utsända såg matchen på plats. Platsen i fråga var soffan på sahlgrenska.

Wiland spelade stabilt och trots ett par missar så visade han tydligt att han är tredjemålvakt... Sleyman visade tydligt att han är hammarbyare. Det finns ingenting som hindrar att han är i Österrike/Schweiz under EM, eftersom han får åka vart han vill på sin semester. Spela EM lär han dock inte göra.

Stoor var ok, liksom Holmén. Dom kan nog även nästa år hoppas få spela någon nonsens-tour med landslaget. Prica "sprang mycket rätt" enligt experter. Synd då bara att han inte gör något rätt med bollen oxå, vilket är lite av ett krav på en fotbollsspelare.

Dusan gjorde några bra grejer men han är ju ett kvastasvin så det går bort.

Anders Svensson's spel gav en stark indikator på att en spelare iaf är given i EM. Nämligen Källström. Nä den enda spelare förutom Shaaban på denna turne som fortfarande kan hoppas komma med EM är Viktor Elm. Mest då för att han inte spelade.


Sportredaktionen tackar för sig och blickar fram mot matchen mot USA med bävan och misströstan.

/TSO

söndag 13 januari 2008

I väntan på.....

...mer givande inlägg så väljer kulturredaktionen att publicera denna vitsiga teckning.



Den man som kan hålla sig för att slå sig på knäna efter att läst den godbiten skulle jag vilja möta.




/Instructum Abnormalis