fredag 22 februari 2008

FAN

FAN FAN FAN


/Saint Devil

måndag 18 februari 2008

TSO has secured the Euro08 gold for Sweden! (and makes his english blog debute)

Ok, so the blog has gone international. One must move with the times. And a warm welcome to our international readers.

The Scabrous One has, together with Packe, already secured the gold medal for Sweden in the upcoming Euro 2008. We got vouchers for swedens quarter- and semifinal games as well as the final itself. But we were reluctant to pay 12500 SEK for vouchers when that money could be put to better use buying rum in the carribbean. For example.
So we simply decided to not pay fore the vouchers, thus spoiling all chances of getting tickets.
This, as all who are familiar with Mr Murphy and his laws alreday know, means that Sweden will without any doubt win the whole god damn thing. While we sit at home cursing our choice.

So when Källström blasts a 30 meter cannon right into the roof of the net in the final, say a quiet thanks to those whose sacrifice made it possible.

Thank you.


/The Scabrous One

Avklarat!

Så då var årets första utlandsresa avklarad och jag måste säga att med facit i hand så var det mäkta trevligt.
Destinationen var Oslo och inflyttningsfest hos en kamrat stod på menyn, det visade sig att bli en mycket trevlig tillställning.
På lördagen så vaknade IA svårt fyllesjuk kl 0600 på morgonen efter att varit på Halta Lottas och druckit julöl kvällen innan. Framåt 10-11 tiden så rörde jag mig så sakteliga ner mot systembolaget där gin o öl hämtades ut, sen bar det av mot centralstationen där pendeln till Alingsås väntade, och från Alingsås vidare transport till Oslo med bil.
Resan upp till Oslo avlöpte lugnt o fint och det mest dramatiska som hände var att en katt blev påkörd, på grund av medföljande flickvän till kamraten från Alingsås så blev det dock inget uppkorkande av öl i bilen så vi fick vänta tills vi var framme.
Huset som Oslo kamraten flyttat in i visade sig vara mycket fint och jag måste gratulera honom i hans mycket lyckade köp.
Efter att ha gått husesyn och hälsat på fruar och barn o annat folk så korkades det upp.
Festen blev en mycket trevlig tillställning med mycket öl, jävlar anamma, lakritsshot, och god mat, vill även minnas att det inmundigades champagne av finare sort.
Fick även av en norsk dam höra att två jätteglada och trevliga svenskar hade ringt till hennes styvmorsa 0330 på morgon och både pratat o sjungit, givetvis vet jag inget om denna händelse.
Hemresan gick i bakfyllans tecken och bestod mest av att alla satt i bilen och kämpade med att hålla inne bakis fisarna.

Årets första utlandsresa gick mycket bra och var lätt en tio poängare vill tacka alla som deltog i denna händelse för en mycket trevlig helg.



/Instructum Abnormalis

söndag 17 februari 2008

Poesi

Sabblar i krösamoset.
Järnspikar i radhus,
flyktfåglar i glasskåp,
Tomtar i ölglas!



Poesi hörnan.

/SD

lördag 16 februari 2008

Serenity


Take my love, take my land
take me where I can not stand.
I don't care, I'm still free.
You can't take the sky from me.

Take me out to the black,
tell them I ain't coming back.
Burn the land and boil the sea.
You can't take the sky from me.

There's no place I can be,
since I found Serenity...


En serie som kult-redaktionen ger 9 av 10!


/ The Scabrous One

söndag 10 februari 2008

våga vara ute då ers fötbenade då¨rar-----.............kom o spy

måndag 4 februari 2008

IT Redaktionen tipsar

En fet addon till bildsökningar på firefox, riktigt bra och funktionell + att det e snygg design på åbäket.


http://www.piclens.com/site/firefox/tutorial_pl_ff_16.php



/Instructum Abnormalis

söndag 3 februari 2008

Äntligen...

PREMIÄR!

Så var det äntligen dags för årets gruspremiär! Som nuförtiden är en plastpremiär. Men betydelsen är den samma. Halstuken ska ut ur klädkammaren, för nu är fotbollen äntligen igång igen!

Glöm vitippor, koltrastar, tussilago och andra obskyra och halvt occulta omen angående vårens annalkande.
Detta är det första, största och gladaste tecknet på att vi åter närmar oss sommar, sol och värme.

Och som vanligt ska vi samla trupperna för att bevittna denna härliga händelse i kyla och blåst. I år är det ju i alla fall plusgrader så man kanske kommer känna sina fötter och händer även när man går därifrån.

Det är Bröndby som skall besegras och vi vet ju alla vad det betyder. Extra vakter som skyddar domaren från galna danska huliganer.


I övrigt en härlig dag med laget i grönt och svart.

Frid.

/The Scabrous One

Saint Devil tillsammans med S. Det gick hett till på festen, mer ska inte avslöjas!:)

fredag 1 februari 2008

Blott timmar kvar

till årets stora lan event på grund av sjukdom och jobb* så har 2 stycken fått tacka nej till kvällens startskott.


..........mer info följer allteftersom helgen löper och I.A bloggar live från händelsernas centrum.



*Jojo för semester kan man tydligen inte ta. O inte heller finns saker som ipren o alvedon nåja.


/Instructum Abnormalis